Предпазва ли червеното вино от сърдечни заболявания ? Може би. Много изследвания изучават ползата от червеното вино , предполагайки че нужното количество е съответно – една чаша на ден за жените и две чаши на ден за мъжете. Намалява се риска от сърдечен удар при хора на средна възраст от 30 до 50 % . Също така е доказано ,че алкохол като червеното вино , може да предпази от сърдечен удар и хора , които вече са прекарали такъв. Други изследвания показват , че червеното вино може да увеличи HDL холестерола ( добрия холестерол ) и да предпазва от LDL холестерол ( лошия холестерол) . Червеното вино е полезно , защото предпазва oт образуването на кръвни наслагвания ( тромби ) и намалява увреждането на кръвоносните съдове , причинено от мазните наслагвания . В действителност , изследванията показват , че хората живеещи в средиземноморските райони , които употребяват червено вино ежедневно , са по – малко податливи на сърдечно-съдови заболявания.
